سلام به الو پشتیبان خوش آمدید.در این مقاله به معرفی کامنت مارکتینگ و تاثیر آن بر سئومیپردازیم.یکی از فعالیتهای موثر در زمینه بهبود سئو وب سایت،بازاریابی دیدگاه یا همان کامنت مارکتینگ (Comment Marketing) است.
اهداف کامنت مارکتینگ چیست؟
به شکل معمول از کامنت مارکتینگ برای سه هدف استفاده میشود.
[caption id="attachment_12379" align="aligncenter" width="600"]
کامنت مارکتینگ[/caption]
کسب بک لینک از طریق کامنت گذاری
خیلی از افرادی که در حوزه سئو کامنت مارکتینگ را روشی برای کسب بک لینک رایگان و فعالیت در فرومها و سایتهای دیگر نگاه میکنند اما به تازگی گوگل ارزش و اعتبار بک لینکهایی از این دست را کاهش داده و اثر گذاری این تکنیک را کم کرده است.البته این کاهش اثر به معنی فراموش کردن این تکنیک نیست بلکه میبایست تلاش کنید مسیر بهتری را جایگزینش کنیم.
بهبود سئو سایت با پاسخ گویی به نظرات کاربران
علاوه بر کسب بک لینک رایگان میتواند برای بهبود وضعیت سئو سایت هم از نظرات کاربران استفاده کرد. گوگل اهمیت ویژهی به فعالیت کاربران در سایتها میدهند و وجود نظرات یکی از نشانههای رضایت کاربر از محتوای سایتها است.
همینطور با افزایش تعداد دیدگاهها عملا محتوای صفحه نیز بیشتر خواهد شد. با توجه به اینکه دیدگاه کاربران همراه با سوالات و اصطلاحات رایج در آن حوزه است شانس شما را برای کسب جایگاه در عبارات طولانی تر به شدت افزایش میدهد.
افزایش فروش با هدف گذاری در قسمت نظرات سایت
یکی دیگر از تکنیکهای معمول در کامنت مارکتینگ افزایش فروش یا اعتماد سازی برای مشتریان است.وقتیکه یک کاربر وارد صفحه محصول شما میشود، با مطالعه نظرات کاربران از پشتیبانی خوب و کیفیت محصول شما مطمئن شده و رغبت بیشتری برای خرید از سایت خواهد داشت.
علت تاثیر کامنت مارکتینگ در سئو داخلی چیست ؟
[caption id="attachment_12380" align="aligncenter" width="539"]
کامنت مارکتینگ[/caption]
افزایش میزان رضایت کاربران از محتوای صفحات
یکی از معیارهای سئو و بهینه سازی سایت رضایت کاربران است . گوگل راههای زیادی برای بررسی و سنجش میزان رضایت کاربران از وب سایتها دارد که همگی توسط الگوریتم رنک برین آنالیز میشوند.صفحاتی از وب سایتها که دارای قسمت نظرات است و همینطور محتوایی ویژه و سوال برانگیز ارائه میدهند دارای زمان حضور بیشتری است.
افزایش کلمات موجود در صفحه و تقویت کلمه کلیدی
هر کاربر دارای ادبیاتی خاص است و هنگامیکه در سایت شما اقدام به نظر دهی میکند با همان ادبیات خاص خود و کلمات مدنظر خود کامنت خود را ثبت میکند . همین گستردگی دایره ادبیاتی در سایت موجب افزایش میزان کلمات موجود در سایت و همچنین افزایش میزان عبارت مرتبط با کلمه کلیدی اصلی صفحه میشود.
این احتمال بسیار وجود دارد که سوالات کاربران در قسمت نظرات درج شده اند بعدها توسط دیگر کاربران جستجو شود که موجب افزایش اعتبار شما و ارزشمند بودن صفحه شما در نزد گوگل خواهد شد.
بروزرسانی مستمر صفحه
توجه گوگل به محتوای ماندگار و ارزشمند بسیار بالا است . ارسال نظر توسط کاربران در سایت نشان دهنده ارزشمندی محتوای شما است. همچنین وقتی که یک نظر توسط کاربر در سایت شما درج میشود باعث بروزرسانی محتوای سایت و اضافه شدن قسمتی به محتوای صفحه میشود . هردو عامل موجب افزایش مجبوبیت نزد گوگل و همچنین موجب بهبود جایگان در نتایج گوگل میشود.
تکنیکهای کامنت مارکتینگ
تشویق کاربران به ارسال دیدگاه
کلا مشارکت کاربران وب سایتهایی با موضوعات تخصصی در سایت کم است. آنها کمتر ترجیح میدهند که نظرات خود را در سایت به اشتراک بگذارند . شما باید به آنها اعلام کنید که ارسال نظر توسط آنها برای شما بسیار ارزشمند است.بهترین روش استفاده از جملاتی برای تشویق کاربران برای ارسال نظر است . شما بهتر است که در بالای قسمت نظرات جملهای جهت تشویق آنها برای درج نظر قرار دهید.
پاسخ دهی نظرات به صورت کامل و با هدف سئو
ساختن محتوای ارزشمند رمز موفقیت در سئو است اما بیشتر وقتها ما با کمبود متن یا موضوع مواجه میشویم، در نتیجه تعداد کلمات یک مقاله زیاد نمیشود. نظرات کاربران به ما کمک میکند که حواشی جذاب این موضوع را بهتر بشناسیم و در مورد آن توضیحات تکمیلی ارایه دهیم. یک دیدگاه میتواند مثل یک پاراگراف از متن بر سئو صفحه شما تاثیرگذار باشد. هرزمان دیدگاه جدیدی برای مقاله ثبت شد سعی کنید پاسخ شما طولانی و با هدف گذاری بر روی کلمات کلیدی هدف در صفحه باشد. با این کار شما حجم محتوای ارزشمند و نرخ استفاده از کلمات کلیدی را به بهترین شکل افزایش خواهید داد.
بخش بیست و ششم-عناصر کد کامپیوتر در HTML
معرفی تکنیکهای سئو خطرناک کلاه سیاه
معرفی تکنیک intrinsic برای طراحی سایت
بخش بیست و چهارم-عنصر head در html
الگوریتم Hilltop چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟
بخش بیست و سوم-مسیرهای فایل HTML
بخش بیست و دوم- جاوا اسکریپت html
مهم ترین تکنیکهای سئو داخلی سایت
خودتان شروع کننده نظر دهی باشد
بله خودتان شروع کننده باشید . محتوایی که نظرات در آنها درج نشده است شانس پایین تری را برای دریافت مشارکت از کاربران را خواهد داشت.وقتی که دیدید کسی نظری را در رابطه با محتوای شما ثبت نکرده است میتوانید خودتان به عنون یک کاربر در بخش نظرات دیدگاهی را ثبت کنید . بله میتوانید سوالی در رابطه با موضوع را مطرح کنید .سپس میتوانید به عنوان مدیر وب سایت پاسخی جامع را به سوال طرح شده ارائه کنید .
از نظرات منفی استقبال کنید
هیچ محصول یا خدمتی نمیتواند بدون عیب و نقص باشد و به قطع شما هم مخالفین خواهید داشت که عملکرد شما را زیرسوال خواهند برد. به جرات میتوان گفت بهترین نوع نظرات در سایت شما نظرات منفی هستند!فکر کنید کاربری در صفحه همین مقاله کامنت مارکتینگ نوشته است "این مقاله مفید و کاربردی نیست" پاسخ شما در این شرایط باید بسیار محترم اما محکم باشد.
هنوز مشکل دارید؟!
در نظرات مشکل خودتون رو مطرح کنید 🙂
مطالب مرتبط:
تاثیر لینکهای داخلی بر سئو وردپرس
تاثیرات گوگل پلاس بر سئو وب سایتها
منبع: الو پشتیبان– ارائه دهنده مقالات: خطاهای وردپرس- رسانههای اجتماعی- مدرس وردپرس